Tuesday, May 17, 2011

roselle d'tox FIGURE UP

11 MAY 2011 start ambik air roselle sedap ni... huhu.. sesajer nk test mana tau bleh "surut" sket badan aku ni kan..hehe..

nnt lah, tgk hasilnye cmner... tgguuuuu!!!  


16 Jun 2011, sebulan lebih dh duk minum roselle ni lepas sarapan... hasilnya, 2minggu pertama-berat x turun, tp, seluar jeans aku longgar...badan rasa ringan n cergas. nasi tetap makan cm biasa, tp sekali sehari, n mula dh start xmkn malam. masuk minggu ke-2  ni jugak tetiba terpandang kotak JUSmate5 dlm almari dapur. dulu minum JM5  ni, tp lgsg xde rasa ape, lg rasa lapar kebulur masa tghari ade la.. hehe.. aku tilik expired date dia, FEB/2012..hurm..xkan nk buangkan..bukan  murah benda alah 2. takut membazir cm stok Herbalife yg beribu dulu, xterminum smpai expired..itulah aku, suka sgt membazir.. fikir punye fikir, aku minum gak JM5 ni..tp minum malam, sebelum tidor.. sbb sepupu pernah ckp, klau nk lg berkesan, minum 2 kali sehari.. hurm..aku oter sendiri, pagi lepas sarapan aku minum Roselle Figure Up, tghri menu aku bihun goreng, petang habiskan air putih 1liter.. malam, no dinner..no supper..but b4 tdow, aku kacau JM5( xshake, sbb xsuka  rasa buih-yg bleh wt aku rasa nk muntah)..hari ni, AFTER 2 WEEKS aku combine JM5+ROSELLE FIGURE UP, berat aku turun 3.5kg! biar betul...seluar jeans aku mcm nk terlondeh! kakak aku, kak ina n abg jalil pun  ade tegur, "pinggang dh ade cutting"..fuza kawan aku pun tegur, badan cm dh susut sikit.. huhu.. menjadi gak formula ni. tp serius, aku cm dh xde nafsu nk makan nasi. hurm, dr kecik mmg xpernah miss makan nasi, n pernah gak diet xmakan nasi, mkn roti "breakthru" gardenia tu je..badan xreti2 nk  turun..tp maintain la. so, now..just proceed.. nasi, aku just ambik hari jumaat je. ok. harap2 turun lg berat badan aku ni. pas ni bleh wt uniform baru..hehe.. sebelum ni berat aku 85-86kg..dk takat 2 je. sebelum keja kt cni, berat aku 75kg..10kg dowh naik lepas keja 2 1/2 thn.. nk  tunggu smpai pencen, ntah jadi apa badan aku klau xkawal dr sekarang. InsyaAllah...aku kuatkan semangat, nk cecah 65kg..hehe..(sasaran la konon) haha... time kasih kt kak ina yg perkenalkan aku dgn Roselle Figure Up ni, n tQ gak kt abg jalil, sponser JM5..hehe..pas ni kena beli sendiri la. :) tggu episod seterusnya...

3 julai 2011, pg td timbang berat dh cecah 80kg. Alhamdulillah...nasi xde la terus aku tinggal, kdg2 makan jugak, selang 3-4hari sekali aku akan makan nasi, lain2 hari-makan  roti break-thru, n bihun goreng. air mesti minum paling sikit 1liter/day. bihun goreng tu aku makan dengan telur dadar( hanya tambah serbuk lada putih shj tanpa garam)... tp kdg2, aku rasa cm pening kepala. mmg ada ambil ubat migrain, itu klau betul2 pening migrain, tp ni rasa cm kurang gula dlm darah. p check kt klinik, tekanan darah ok...tp xpernah check gula. InsyaAllah, ada kelapangan nk g check lak tahap gula dlm darah, sbb sejarah keluarga ada  penyakit kencing manis n darah tinggi. agak berisiko sbb berat badan mmg pd skala Overweight...so, nk xnk...mesti dptkan berat badan ideal dgn ketinggian 155cm aku ni.

No comments:

Post a Comment