Tuesday, May 17, 2011

bebelanku..huhu...!

nyampah sgt bila ada org yg berlagak bagus nk nasihatkan aku.. sebab aku tahu, hakikatnya diA bukanlah sebagus yg org lain sangka. YES! aku kenal dia sgt2.. tp biarlah rahsia. yg pasti bukankanlah dikalangan family aku. kadang2 aku ni mudah sgt percaya ape yg org dk kata.. mudah jer terima bulat2..tanpa usul periksa. tp bila sedar ada yg xkena, mula aku nk naik angin. siyes, aku mmg ada masalah nk kawal amarah dlm diri aku ni. dk kerja pun kdg2 meradang kt kaunter dgn public (kes public kurang ajar la baisanya). aku bukan jenis suka marah sesuka hati jer, tp kdg2 bila jumpa jenis yg nk tunjuk pandai, mmg cari nahas la kan. lg2 jenis bangsa cina. baik cina malaysia, s'pore & p.r.c, banyak sgt yg jenis "bodoh"! selama aku dk belajar sejarah pasal tamadun china, diorg hebat2..pencipta kertas!( ilham dari Allah swt).. tp cucu cicit diorg ni, nyata jenis berlagak bagus walaupun hakikatnya bangang. maaflah, mmg masa aku taip "bebelan" ni aku tgh hot kt cina. tp ada sorg cina yg aku respect..tppi wang. cool jer. tp xsemua org cina ni xbagus, cm aku ckp td, yg sesetengah berlagak bagus tp hakikatnya..huh! ya Allah...ampunkanlah aku. xda niat langsung nk kutuk& maki hamba2 mu itu. aku cuba pujuk hati, sabar, jd hamba yg taat dan patuh pada perintah. aku cuba..&akan terus mencuba. teringat kt watak Laksamana Sunan@ Saifuddin dlm novel Hijab Sang Pencipta.. betapa bagusnya andai ada manusia mcm dia yg bleh aku jadikan role model.. iye, aku org islam dan role model yg terbaik adalah Rasulullah SAW... terlalu tinggi darjat Nabi SAW.. mampukah aku menjadi umatnya yg baik.. ya Allah ya Tuhanku.. Kau bimbinglah aku..  benar, sebagaimana yg seorg kawan aku nasihat, bila kita rasa kita dh hilang arah, kembalilah ke jalan agama...moga2 kita dapat panduan&hala tuju yg betul. insyaAllah..

No comments:

Post a Comment